Monday, July 26, 2010

Meletakkan Muzik untuk Blog page

Ada beberapa yang blog yang telah aku tengok menletakkan background music dekat blog diorang.. Sweet jugak.. Lagu tu melambangkan diri diorang... Aku pernah letak jugak.. tapi lelama agak menyemakkan juga.. Ada beberapa cara yang aku jumpa.. Ada yang menggunakan online tools seperti website

http://www.myflashfetish.com/
http://www.divshare.com/

ni cuma masukkan URL blog dan upload MP3 dia akan generate script yang korang boleh masukkan kat widget atau html pages.. dan banyak lagi page lain yang mengoffer perkhidmatan sebegini..
Kalo perasaan semua ni sebenarnya menggunakan flash player.. kita pun boleh buat sendiri. Tapi samada mahu atau tak jer.. paling tak best ada iklan yang dorang tampal-tampal. Nanti ada link untuk ke website dorang..Aku tak suka sebab ada player control dan auto play dia lambat..

Macam aku buat kat bawah ni pun sama. Yang ni aku buat sendiri but still ada iklan sebb s/w tak registered cuma link tak da dan takda control button .. Jadi korang pun leh cuba.. Paling penting kena ada satu online sharing folder supaya dapat simpan fail korang.. So dia boleh panggil fail tuh bebila masa such as 4shared or hugedrive..

So selamaat mencuba..

Lagu: Permaisuri Artis:Data





*** untuk URL masukkan URL fail swf anda

Share: