Thursday, July 22, 2010

Pengenalan Kepada Blog

Aku bukan rajin sangat nak buka blog banyak.. yang ada satu tu pun tak terlayan nak update. Tetapi atas keperhatinan aku dengan kawan-kawan so aku buat blog ni supaya boleh jadi rujukan bukan sahaja kawan-kawan tetapi semua yang ingin belajar lebih lanjut tentang aplikasi yang ada.Buat sementara ni aku akan cover on blogspot and sedikit mengenai ms sharepoint and simple aspx (.net). Resources semua aku amik dari trusted side. Kalo dorg ajar salah. Aku ajar pun salah la yer..

Kawan-kawan ramai yang ad blog tetapi hantar post setahun sekali.. widget tok sah cakap la.. tapi itu tak penting.. Yang penting apa sebenar nya blog ni..
❝ Short for Web log, a blog is a Web page that serves as a publicly accessible personal journal for an individual. Typically updated daily, blogs often reflect the personality of the author.❞
atau dalam bahasa melayunyer
❝ Laman web yang mengandungi bahan peribadi seseorang boleh diakses sesapa sahaja. Selalunya dikemaskini setiap hari dan menggambarkan personality seseorang itu❞

Apa tujuan korang buat blog ni. ader ker sebab semua ada blog korang pun nak juga.. Dulu aku pun rasa camtu juga dulu tapi bile difikir-fikir banyak juga aku bleh buat dengan blog ni.. boleh tolong orang. Boleh kongsi apa yang kita jumpa.. Yang paling penting bleh juga buat $$$$.. hehehe.. pendapatan tambahan.. Aku akan publish satu persatu blog dan mungkin dua tiga tutorial yang len.. ikut permintaan jangan malu nak tanya aku akan sedia upaya menjawabnya..okies..
Share: