Thursday, July 29, 2010

sEpaNdai-PAnDai FriEnDs CluB MengAyat...


Aku rasa baru jer dua minggu lepas aku post satu cerita dari sorang mamat ni yang kena tipu dengan Skim MLM Friends Club atau Star Club 8282. Dia dah habiskan ribuan ringgit kerana skim ni. Aku pun pernah gak dikaburi dengan duit dalam bank cecah 5angka. MAna tak kelabu mata. Kerja kerajaan. Ko pulun bagai nak gila pun. gaji ko tetap takat tuh jugak. tapi bila tengok 5 angka masuk dalam bank sapa tak terjebak.. Lagi-lagi bila ada yang mampu bayar ptptn lump sum lepas tiga bulan masuk skim Meniaga Larut Malam ni.. Hummpphhh. Aku bernasib baik kerana ada kawan-kawan yang dah pasang siren awal-awal. Kalo tak, loan RM41,000.00 aku buat sia-sia belaka.
Hari ini di muka depan semua akhbar utama terpampang penipuan golongan yang nak cepat kaya ni... Kat Facebook dulu bersepah-sepah iklan untuk menarik downline masuk bawah diorang. Sekarang ni dah agak lembab. Polis dengan KPDNKK telah buat serbuan semalam. jadi aku rasa terkubur la skim menipu orang ini dengan sendirinya. Aku pun tak tahu kenapala orang sekarang ni tak leh fikir. Memangla kelabu mata tapi cuba fikir-fikir balik. Org atas marquisse dan duke dorg suma cina. Kita melayu yang bodoh ni diorang suma mengkayakan lagi orang cina-cina. Ari tu baru aku tahu diorg ni pakai keta besar bukan beli cash. Tapi diorg ada tabung utuk beli keta besar. Sama macam pinjamamn bank juga la. jadi patut ker diorang berlagak dengan 'barangan pinjaman' diorang tuh.. haikk tuih... Jadi untuk menambah ilmu korang bleh la klik kat gambar diatas untuk mengetahui cerita sebenar..
Share: