Thursday, October 28, 2010

Sepanjang perjalanan

Rasa macam tak percaya dah lebih kurang lima tahun aku telah bersama Mr. hubby.. Aku masih ingat lagi (tak tahu la my hubby). Aku bersama dia ketika masih blajar lagi.. Apa pun tak da lagi.. Semua masih mengharap dengan mak ayah. Ingat lagi motor suzuki ss yang hanya boleh pergi sampai 80km/j tuh, lepas tuh bila mr hubby dah kerja dia amik LC. Memang pada masa tu rezeki umairah. Dalam menganungkan dia terus hubby dapat kerja kerajaan. Walaupun tak seberapa tapi cukup kami anak beranak. Lepas tu kereta.. Memang perit sikit mas tu sebab aku tak habis belajar lagi tapi aku tekad nak teruskan belajar walaupun ayah aku suruh berhenti..


Bila fikir-fikirkan balik memang sedih rasanya tapi berbaloi.. Sekarang aku dah kerja.. Rumah sendiri pun dah ada. Dia pun dah pakai motor yang giler bapak besar tayar dia.. yang dulu aku hanya boleh tgk jer orang bawa. Ini pun aku on da way nak ambik kereta baru.. Kadang-kadang aku sendiri tak sangka aku dah sampai takat ini. Tapi ini semua berkat kesabaran dan tolak ansur kami menyusuri rumah tangga. Paling penting dengan izin yang Maha Esa. Kalau dia tak izinkan maybe kitorang duduk bawah jambatan macam dalam TV3 tuh..



Baru-baru ni Mr hubby dapat naik pegawai jadi senang ckit la.. Boleh la anak-anak mewah-mewah. Dia pun boleh bagi mak dia duit lebih.. Aku bukan kisah sangat. Aku hanya bersyukur sebab Allah SWT bagi kami rezeki lebih.. Walaupun tak dapat beli mercedes benz cam diorg yang buat MLM tu tapi jadila sekadar yang ada. Itu pun dah ok dah..

Share: