Wednesday, November 03, 2010

4 YeaRs Old UmaIRAh


Susah betul nak mengupdate… Sekarang baru ada masa. Kerja kalo nak diikutkan memang tak sudah-sudah. Kadang nak makan tengah hari pun tak sempat. Tension pun ada juga.. Tapi apa nak buat dah kerja.. Lagi-lagi bila dah akhir tahun semua tengah kejar dateline. Nak siapkan projek n nak kejar payment.. Memang sampai la ni tak cukup tangan. Tambahan Network tempat tengah ubah config jadi semua kena ubah.. kelam kabut juga la aku..

Hummphhh… hari minggu memang kami jarang ada kat rumah.. Kalo tak pergi rumah mak aku mesti pergi rumah mak mentua.. Kalo tak pergi pun mesti ada tempat yang kami tuju. Minggu lepas istimewa sikit sebab harijadi Umairah. Kami tak ada la buat aper-aper yang istimewa tapi bawa juga la dia berjalan. Pergi secret resepi beli one slice of cake dia kongsi dengan adik dia. It's normal tapi yang aku tak boleh lupa muka dia masa kami nyanyi lagu bestday pada dia.. Dia malu-malu kucing comel sangat.. Sampai hari ni aku leh senyum bila teringat muka dia..

Belikan makanan kat dia.. Selera betul dia makan. Sebab dia ni kalo makan luar jarang nak jamah.. Tak tau naper.. What ever pun..

"Happy Birthday Sayang.."

Umairah buat aku melihat semula kami pada 4 tahun yang lepas. Aku lahirkan dia ketika aku masih belajar lagi.. Susah memang la, tapi berbaloi.. lagi-lagi bila teengok dulu dia pernah dua tiga kali masuk hospital. Kena cucuk kena masuk macam-macam.. ibu mana yang tak sedih.. Tapi Alhamdulillah sampai hari ini dia masih lagi bersama aku dalam keadaan sempurna seperti kanak-kanak lain. Syukur pada tuhan.. Anak yang tak banyak cakap tapi nakal dan manja.. Senang jaga dan kuat merajuk.. Dialah racun dialah penawar.. Wajahnya ikut rupa ayahnya.. Cantik.. Rambut ikal senyum dia cantik..

Katakanla sampai dia besar. Aku masih setia dengan blog aku ni. Agak-agaknya dia malu tak dengan apa yang aku luahkan ni.. Lagi-lagi semua perkara yang aku cerita tentang dia..

"Apala Ibu ni malu Kakak dengan kengkawan Kakak. Naper Ibu tulis gitu.."

Agaknya gitula.. tapi aku bukan kesah pun..

Share: