Wednesday, December 08, 2010

Maxis Memang Kurang Assam.. ‎(◣_◢)

sampai aku nak upload logo maxis ni pun susah. Tak kuar2 gambar

Angin.. memang angin aku... sebelum tu.. السلام عليكم ورحمة الله

Ehem..ehem.. Macam mana la tak angin nasib baik aku tak bayar lagi bil maxis.. Mula-mula memang ingat salah aku. Dah puas dengar lagi Mr.Suami membebel baru dia nak bgtau kenapa. Dah la masa tu aku baru subscribe mobile internet RM8 sehari tu. terus takleh guna.. SIAL PUNYA MAXIS. Nasib bek aku check baki hari2. Yerla hari dia barred sebab aku punya bile lebih dari limit (RM200) lepas tuh aku check balik baru RM 120. Pelik la kan. Mana satu betul.. nak tunggu bil lambat plak nak kuar.

Nak jadi cerita aku pun kol maxis center.. rupa-rupanya diorang ada sistem difficulties masa tu. Aku dah agak dah cuma tak tau betul ke tidak. Sebab bila aku check previous payment. Last aku bayar bulan 9. Biar betul. Rupa-rupanya sistem dia tak update payment yang lepas2. Jadi itu yang lebih limit tu... ini sudah lebih.. NAsib baik aku tak bayar.. selamat duit aku.. Jadi.. bang kena bayar la yer.. sebab hari tu dah janji..

Yang kelakarnya.. sebab ini kali kedua terjadi (Guna Lebih Limit), si Suami dah nak potong nombor ni nak guna prepaid jer.. lepas ni tak tau la.. Kalo dia tanak guna dah pun lantak pi la.. Aku nak turunkan lagi limit.. Itupun kalo boleh.. mana tahan kalo tetiba bil melambung sampai Rm320++. Apsal tak barred jer bila dah cecah RM200. letih betul la maxis ni..

Aku rasa bukan pengguna maxis jer yang alami perkara ni. Mesti yang lain2 pun ada. Sama ada report dengan tak report jer lagi. Tapi kepada sesiapa yang rasa ada plan yang lebih baik dari Maxis ni.. Tolong la suggest kat aku.. Mana tahan gini kalau asyik barred jer. Padahal salah kat dorng yg tak update payment. Dah tuh bil dah RM300++ baru nak barred padahal limit RM200.. Mana larat nak bayar.. Dorng ni kalo kasi ketuk memang terrer memanjang ada jer..

Tapi aku bersyukur sangat sebb aku tak bayar lagi.. Maybe mesti ada hikmah disebaliknya..

Share: