Monday, December 27, 2010

RuMAh BAru: No 6, JaLan Sg BAtu, KLang UtaMA

السلام عليكم ورحمة الله
Lama juga aku tak megupdate blog yang kucar kacir ni.. Sebab 'kesibukan' bekerja. Hehehe. macam selama ni sibuk sangat. Emm itulah rutin aku.. bila projek buka and bila projek tutup. 'Banyak' ckit kerja yang perlu disetelkan. Lagi-lagi bila kurang staff. Bukan diorang kena buang atau berenti. Badan berkanun cam gov juga mana ada buang orang. Kebanyakannya pergi kursus ketua unit plak cuti bersalin. Jadi kat unit aku ni. Akula bos.. akula kuli.. semua aku kena buat..



Tapi alhamdulillah semuanya selesai. Ketua unit yang lain pun ada banyak membantu. Jadi badan aku tak da la kena belah dua atau empat.. Yang penatnya aku dalam proses nak pindah rumah.. Sesak pulak kepala dibuatnya.. Lagi-lagi rumah bekas orang.. bukan rumah baru. Jadi paham-paham jer la.. nak kemas.. nak cat.. itu belum bawa masuk bawa masuk barang lagi..
Bergaduh laki bini tok sah kira la. nak letak sana, nak letak sini.. Macam-macam la..
Rumah kami tak da la besar.. tapi cukup untuk kami anak-beranak.. Ramai yang tanya tanak renovate ke.. Sapa tanak kan. Memang la nak tgk rumah tu cantik tapi keadaan tak mengizinkan. Kami lengkapkan apa yang perlu dulu. Sikit-sikit kita tambah sana sini kasi cantik.


Lagipun umairah dah nak masuk tadika.. Itu pun nak pakai $$$ juga tu.. jadi nak tanak kenala berjimat sana sini.. Cukupla sekadar dapat tidur baring bersihkan diri. Kalo nak pikir semua cukup memang tak dapatla. Nasib baik tuan rumah ada tinggalkan perabot seketul dua. Save sikit duit.. Apa-pun syukurla sekarang kami dah ada rumah sendiri tak payah nak menyewa.. Buat la sesuka hati yang nak.. Tak payah sesusah.. Al hamdulillah



Share: