Tuesday, August 02, 2011

The Crowded Sunday..

السلام عليكم ورحمة الله


Heheh macam nak tulis blog dalam bahasa inggeris padahal.. BM juga.. Emm itula.. Bila kerajaan selangor menjadikan hari sabtu tak da plastik bag ramai yang malas nak keluar hari sabtu.. Lagi2 semlm sebuk dgn perhimpunan bersih dengan road block sana sini lagila org mals nak kuar.. Aku dah dua hari ulang alik putrajaya untuk hari koperasi negara.. Syikin ckp len dari yg thn lepasm dia kata dah mcm jom heboh sebb terlalu ramai org.. Smpai aku pun naik rimas. Maybe sebb taun ni pm datang..
Memang penat tp aku tak wat paper pun.. Hanya melihat org bodoh wat kerja.. Dan bos yang pemalas dan tak bertanggungjawab.. Kepada yg terasa ku mnta maaf. Jadi kalo ras tanak kena umpat keji.. Lakukan la kerja dengan amanah.. Dah kena komplain pun still wat perangai yang sama.. Tau la anak pengarah tak payah la berlagak.
Kerja tak seberat mana pun.. Tapi asyik mengelak jer.. Kali ni aku malas nak masuk cmpur nanti silap hari bulan aku yg kena tanggung.. Aku banyak benda lain yang nak buat.. Berfaedah jke tak usah tanya la.. Biasala tuh.. Aku kadang-kadang saja buat sibuk. Padahal benda tu suma sehari leh siap.. Hahahaha lepas ni semua dak opis tau la yang aku kurang bekerja.



Masa ni aku pergi tesco..memang crowded nak mampus. Lagi pun masa tu swasta dapat gaji aku yang dah lama dapat gaji ni baru nak menggunakannya. Jadi salah aku la juga. Pening pala aku tgk org. Sampai kadang-kadang tak jumpa jalan. Menyesal plak keluar pergi beli barang. Tapi dah tak da barang kat rumah kenala pergi beli. Aku amik aper yang patut jer mana sempat.. Malas nak tunggu. Nasib baik cashier cekap dan banyak kaunter yang buka. Kalo kena beratur tadi aku tinggalkan jer semua barang, tak jadi pergi.

Balik jer tak fikir panjang, memandangkan dah makan kat tesco aku terus mandi dan lepak depan tv. Tak mampu nak buat aper dah. Tup-tup aku terlelap. Tau-tau en somi kejut pukul 2 ajak tidur dalam bilik. Aku ikut jer kaki mana pergi, sedar-sedar dah pagi..
Share: