Tuesday, November 01, 2011

Kembali

Aku nampak senyum saja sepanjang masa. Sesekali aku hentak meja sebab kerja yang diusahakan tiada penyelesaian.. Itulah kerjaku seharian.. Mencari penyelesaian kepada masalah.. Sedangkan beribu lagi beratur mengisi borang hati.. Semua orang begitu termasuklah makcik-makcik yang duduk kat depan aku ni.. Tapi pada aku semua masalah ada penyelesaiannya. Terpulang samada cepat atau lambat jer lagi. Itu cara aku bertenang apabila masalah melanda.

Tapi akhiri-akhir ini aku agak tidak keruan. Kadang-kala penyakit kelam-kabut aku dtg dan ia sangat serius. Aku duduk tak senang. Dalam hati hanya api amarah yang tegar menyala. Semua perkara tak kena.. Tak betul.. Tak sempurna. Sampai orang minta tolong pun aku rasa nak pukul. Padahal benda paling aku pandai buat adalah tolong orang.. Kalo aku mampu.. Aku macam tak fokus.. Tak dapat nak pastikan apa yang betul dan tak betul.. Aku rasa macam kepala dan dada ni rasa nak pecah.. Buntu aku dibuatnya..
Satu hari aku tersedar dalam semua yang aku buat aku terlupa sesuatu.. Yang Esa.. Aku memang sentiasa ingat padanya.. Tetapi aku tidak taat dan sering sengaja lupa.. Aku sekadar ingat,tahu tapi tak buat.. Aku sekadar melafaz, menyebut tapi hanya dimulut.. Tapi bukan dihati.. Ya Allah.. Ampunkan aku.. Aku cuba sedaya upaya dan kau yang maha mengetahui keikhlasan ku.. Teguhkan imanku.. Kukuhkan kepercayaanku. Hanya padamu Ya Allah aku berlindung dari perkara yang meruntuhkan imanku..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone
Share: