Friday, January 27, 2012

Hujung Minggu yang Lepas.

Banyak juga yang terjadi sepanjang minggu lepas. Cuma kadang kala aku tiada masa untuk mengupdate segalanya. Yerla ingat senang ke jadi ibu dan isteri.. Sukar rasanya bila fikir nak jadi penulis. Bila ada kekangan yang macam tu, idea nak menulis hanya tinggal idea jer. Pada penulis blog yang sentiasa mengupdate blog anda. 'Wa salute sama lu la'. Kadang-kadang tengok ada jer idea diorang nak menyatakan sesuatu walaupun benda tu takda la penting sangat..


Berbalik pada cerita aku. Dengan sukacitanya saya maklumkan bahawa minggu lepas saya telah berjaya untuk memasak nasi lemak. Walaupun tak berapa nak sedap tp masih boleh dimakan oleh manusia hehehe.. Aku ni part masak-memasak below 5 la boleh dikatakan.. Tapi kalau dah power.. Power habis la beb.. Sampai anak2 aku menjilat pinggan.. Hehehehe acah jer.. Walaupun tak berpeluh nak buatnya tapi pening la juga. Thanks kepada blog yang berkongsi resepi dengan aku. Tau banyak yang sedap2 tapi aku amik yang mudah jerla.. Tak mampu nak buat yang pelik2 tu..ok fullstop..

Ahad aritu pulak, kami sekeluarga dan keluarga aku (mak, abah dan adik beradikla) plan plak gi PD.. Kami memang dah lama tak pergi PD.. Dekat sedekad jugala. Aku br taun lepas pergi itu pun kursus mandi manda tak dokla. Tak sangka plak orang cam semut. Ramai nak mampus. Yerla cuti mestila ramai. Mula2 nak pergi bt 13.. Hummmpphh tak dapek jammed.. Last2 aku tgk pantai kat bayu beach resort tu tak berapa nak ad org.. So aku pun arahkan semua lepak kat situ.. Letih dowh dahla. Sampai tgahari.. Kul baper nak mandi.. Lepak jerla.. Seb baik semua tak bising.. So enjoy jerla.. Paling seronok anak2 aku la.. Aku pun joinla.. Bukan slalu bleh datang sini.. Lagipun inilah masanya nak berehat2.. Mak ayah aku dari malu2 nak berenang. Tgk2 dah siap dah berenang2 manja-manjaan di dalam laut.. Hehehhe.. Yang tak trun adik laki aku jer.. Dia malas.. Baju pun dia tak bawa.. Jadi dia lepak tepi sambil jaga barang.. Layan galaxy S2 yang dia baru beli.. Aku.. Telan air liur jerla tgk.. Idaman kalbu tu.. Kalau ada duit dah sambar dah.. Ok tu jer aku nak ngarut kali ini.. Yang gambar2 tu antara yang aku sempat snap.. Dekat PD tak smpat sebb sebuk makan dan mandi.. ChioowW
Share: