Thursday, September 13, 2012

Innocence of Muslims and My badday

السلام عليكم ورحمة الله
Entah mengapa hari ini merupakan hari paling malang bagi diriku ini. Tadi masa minyak kereta hampir nak kering dan aku berada di stesen minyak untuk mengisi minyak dan mengisi semual touch n go, jantung aku hampir terhenti kerana aku tak jumpa dompet dan telefon bimbit aku. Takda dompet ATAU telefon bimbit boleh lagi aku nak ikhtiar mana-mana. tapi bila dua-dua  takda mau aku mati kutu.. Nasib baik jumpa rupanya aku misplaced letak kat poket belakang seat.. Itu namanya 'peleley'(istilah mak aku bagi: orang yang lalai).

Rupa-rupanya nak jadikan cerita sesampai aku ke destinasi yang di tuju. En suami kol dari Kuantan (outstation) menyatakan beg dompet dia hilang kat gambang. Dia letak atas bumbung kereta dan terlupa (laki bini sama). Nak marah, dia tengah susah hati. Jadi aku bagi dia beberapa no fon untuk dia kol matikan kad kredit dan lain-lain. Minta dia cuti esok untuk buat balik IC, Lesen dan lain-lain.. Bila fikir-fikir balik kesian plak aku kat dia. Dah la duit pun tak da. Nasib baik dia pergi dengan bos dia.


Lastly pagi tadi aku dengar kat radio pasal penerbitan dari Amerika yang berunsur penghinaan kepada Nabi Muhammad SAW dan Umat Islam di Libya dan Mesir. Perkara ini meng akibatkan pembunuhan Duta Amerika di Libya (Padan muka dia). Masalahnya Presiden USA bukan nak minta maaf dia buat bodoh jer dan salah kan orang islam. Ceh hampeh punya kapir. Memang trailer 'Innocence of Muslims' itu terang-terangan menghina Rasulullah SAW dengan benda-benda yang tak masuk akal dan terang-terangan bercanggah dari apa sebenarnya yang diceritakan dalam Al-Quran dan Hadis. Video tersebut menggambarkan Rasulullah SAW seorang anak luar nikah yang tidak berbapa dibesarkan menjadi hamba Siti Khadijah r.a. Dia menjadi hamba seks Khadijah kemudian menjadi seorang yang giler seks sehingga sanggup mengahwini Saidina Aisyah a.s yang masih kecil (dalam tu pelakon dia tak kecik pun, bulu pun banyak).

Kemudian Baginda dan Sahabat digelar gay oleh para pengikutnya. Juga digambarkan seorang yang tamak dan kejam. Baginda mengarahkan rampasan harta hartawan yahudi dan menghukum bunuh hartawan tersebut dan merogol isterinya. mengarahkan Pembunuhan semua orang yahudi dan menangkap wanita dan kanak-kanak untuk dijadikan hamba. Aduyai.. agak-agak la. Kalau dilihat kembali video tersebut semua yang digambarkan merujuk kepada perlakuan tentera Amerika di bumi Palestine dan Afganistan. Sebijik. Semua perkara yang MEREKA lakukan. Mereka tuduh dan fitnah Kekasih Allah yang lakukan. Memang tak berotak.

Untuk mengesahkan apa yang aku tulis ni betul. Anda tengoklah sendiri trailer 15minit (lama tu). yang mereka buat untuk terbitan tersebut... Bom jer Amerika baru tau.. 9/11 baru sikit.. Meratap macam nak giler.. Macam kena nuklear.. Hiroshima yang kena atom pun sampai skrang orang Jepun xdok pulak nak meratap.. They look at the positif side of the event.



Inilah Kasihku :
Share: