Wednesday, February 26, 2014

Sedih berterusan

السلام عليكم ورحمة الله

Walaupun perhubungan mereka telah berakhir. Tetapi aku masih merasa sedih. Kesedihahan ini kadangkala aku sendiri tak dapat membendungnya. Terasa macam semua susah payah aku selama ini xpernah dihargai. Aku penat berusaha membantu dia membinq keluarga. Tetapi dia dengan senang hati memcari kebahagian lain. Aku akui salah ku kerana kurang menghormatinya, tetapi kenapa dia terus bersamaku. Aku masih seperti dulu, tak berubah. Aku memang keras hati tapi kalau kena pujuknya aku bukanlah keras sangat. Aku tak suka berpura-pura. Buat apa alu nak berlakon lemah lembut sedangkan tak kena dengan diriku. Aku pun tidak paksa untuk berlembut dengan aku jika dia tak mahu.
Selama kami melayari bahtera bersama. Tak pernh sekalipun di mengajatku agama. Ajar aku mengaji. Ajak baca yassin pun kadang kala inisiatif aku. Dulu ada juga dia ajak aku berjemaah bersama. Sekarang ni, walaupun ketika itu aku telah bersedia untuk bersolat. Tak pernah pun ditegurnya untuk berjemaah. Kadang kala aku terkilan juga. Dia hanya menegur jerawat yang bersepah dimuka ku ini. Terfikir dalam hati ini, memang sudah tiadakah rasa sayangnya pada aku. Malapkah sudah api cinta yang selalu dia hangatkan padaku. Aku betul-betul sedih. Kesedihan aku menusuk jantung. Lagi-lagi dia sendiri mengaku yang dia sudah berubah. Teruk sangatkah layanan aku sehingga dia betul-betul berubah hati sedangkan dia tak pernah sepenuhnya melunaskan tanggungjawabnya.
Argghhhh... Bila difikir-fikirkan memang terasa hati ni sakit sangat sampai tak mampu nak menanggungnya. Nak menangis pun air mata tak mahu keluar. Kadangkala sampai aku tak rasa aku tak mampu nak teruskan ikatan perkahwinan ini. Aku tak mahu terus berlakon menjadi seperti orang lain dan aku tak mahu dia terus menanggung dosa aku.

Inilah Kasihku: @sleppar
Share: