Wednesday, August 18, 2010

~** BijakNya Si Kecil Ini..: SeJuk PeRut IBu MenGaNDunG~~



Cerdik..cerdik.. Walaupun Malaysia seperti juga Indonesia.. Dihujani oleh Pertandingan Realiti yang bersepah-sepah di Rangkaian TV.. Tapi yang ini amat menarik.. Kalo kat Malaysia ada Bintang Kecil untuk mencungkil bakat menyanyi dikalangan kanak-kanak. Pildacil di Negara jiran ini pula mencari pendakwah kecil dikalangan kanak-kanak.. Bagus dan sangat bagus.. Yerla dengan keadaan dunia huru-hara ni , tak habis-habis dengan kes buang anak (Apersal la korang buang.. Bagi kat aku.. Aku sanggup jaga.) dan Kes Orang giler bunuh anak isteri, kita boleh mendidik generasi baru untuk lebih mengenal Jalan ALLAH SWT. Membuat perkara-perkara yang tak senonoh itu bukan jalan untuk melepaskan tanggungjawab atau kemarahan dengan betul.
Aku ni bukanlah baik sangat.. Tapi dalam 20++ aku hidup ni.. Mendekati ALLAH SWT adalah jalan terbaik untuk aku.. Aku ni semua cukup.. Dahla panas baran, gelabah, cuai, tak cukup sifat, psycho dan lain-lain.. Semuala...Tak caya tanya Hubby aku.. Sian dia.. Thanks sayang still be with me.. Tapi bila aku ingat ALLAH SWT. Banyak sebut nama dia aku rasa tenang dan lebih waras.. Kalo tak caya cubalah.. Jadi bila Agaknya nak ada kat Malaysia yer..
Share: