Wednesday, August 04, 2010

GiLer PhotoShop..

Talent:Umairah Talent: Aisyah

My Dear Hubby

Photoshop..photoshop...photoshop..
Aku tak pernah kesah pun dengan software ni.. Tapi baru-baru ni aku jeles tengok ramai kengkawan yang gambarnya agak cantik dan menarik.. Tapi diorang tu pakai DSLR Camera yang harganya tak yah la nak cakap. So aku pun cari alternatif untuk mencantikkan gambar. recently plak aku nampak kawan ofis aku kepit buku photoshop so aku pinjam dan copy..
Oleh kerana aku ni tak leh ada PC yang ada internet so aku pun cari macam-macam teknik untuk enhance keunikan gambar.. banyak juga yang aku jumpa. Ada yang menarik dan ada yang menarik tapi complicated ckit.
Aku ni budak baru belajar so terhegeh-hegeh la ckit.. kat atas sample aper yang aku dah buat.. Try n error jer.. tapi photoshop ni on technical jer.. Yang lain-lain tuh based on our creativity. Aku ikut kekadang tak jadi sebab banyak pic yang aku guna agak low kualiti but aku ubah-ubah and modified ckit agar jadi agak menarik..
Aku bagitau ni. Bukan nak menunjuk-nunjuk tapi pada aku, aku suka mencuba sesuatu yang baru. Suka belajar.. Walaupun kadang-kadang hanya suka-suka. Tapi suatu masa ia akan berguna juga. Terima Kasih pada www kerana banyak yang aku belajar darinya. Aku ni berat mulut nak bertanya. Tapi dengan internet banyak jalan yang ditunjukkan cuma sama ada kita pandai memilih atau tidak.. Terpulang..
Share: