Wednesday, November 17, 2010

bAtu kIKir neGEri seMbiLan part 2::

Salam..

Masa aku tulis post ni aku telah pun selamat sampai di teratak sewa aku di Damansara Damai.. Aku kalo nak tahu bukan rajin sgt menaip tapi oleh kerana tak puas hati dengan post yang lepas so aku pun post another article here. Ok la ada juga yang aku tertinggal masa describe post yang tadi. Rumah opah tu takda peti ais dan Cuma ada 'aircond' semula jadi yang berfungsi pada malam hari.. Seeeejjjuukk sangat bila malam hari.. Kalo rasa ada asthma kena la sedia ubat awal-awal.. Kalo dulu kami hanya gun adapur kayu... Aku masih ingat rasa air pada masa itu. Rasa arang pasir semua ada. Yerla masak guna arang kayu.. Nak mandi.. Aku tak pernah mandi sebelum subuh.. mau biru bibir.. Sekatang jer tahan ckit..

Seronoknya balik sana adalah tengok perangai laki aku. Dia tak biasa balik kampung dan tak biasa keadaan kampung. Macam orang demam pun ada sian tengok dia.. Yerla rumah lamna tinggal suma cukup.. Dua bulan mak aku tak balik rumput dah paras betis belum habuk dah semua serangga dan sepupu sepapat dia yang menumpang kat rumah tuh.. Memang pengalaman indah kalo korang tak pernah duduk kampung.

Pak ngah dah selamat dikebumikan. Aku pun tak sempat jumpa dia masa kami balik...Semua dah selamat.. Nampak semua sepupu aku sedih sangat terutama sekali anak perempuan bongsu pak ngah. Mula-mula aku ingt dia sekadar rapat dengan pak ngah tapi alu tak sangka yang masa pak ngah sakit dia yang jaga.. Kalo gitu ceritanya memang sedih.. Yerla pak ngah baru jer sehat dari pemnbedahan jantung dan mula nak makan.. Tapi selesai jer makan tak sangka pula Yang Esa menjemputnya pulang... Tapi ramai yang kata kalo orang tuh dah lama sakit dan tetiba sehat memg tak lama lepas tu dia akan pergi.. Wallahualam...

Okla Mr. Hubby dah pulang dari merayap entah kemana.. nanti aku sambung..

Share: