Friday, November 18, 2011

Bagaikan duduk dalam peti ais..

SAlam
Hahahah itulah yang aku hadapi setiap hari.. Sejuk.. Sampai kejang2 tangan aku.. Aku tak akan duduk diam kalo dah sejuk nak mampus.. Yang jadi mangsa bilik ashkin yang ada tgkap.. Jadi agak panas.. Tetapi masih tak dapat menghilangkan rasa sejuk di tempat aku.. Mana taknya air condition betul-betul atas kepala.. Sampai keras hidung aku.. Baju sejuk dah pakai sehingga dua lapis.. Tak cukup dengan itu kadang-kadang aku balut muka skaf lagi.. Itu belum lagi kalau hujan kat luar.. Tak da tempat lain dah akan selalu di lawati.. Tak lain tak bukan.. Tandas.. Huih.. Kadang kala sampai naik sakit pinggang di buatnya..
" Arrggghhh.. Sejuknya.. " Itulah suara yang selalu kedengaran 


Itulah nasib kerja kat pejabat.. Kalo kat tempat aku praktikal dulu.. Penghawa dingin boleh control sendiri suhunya.. Bila dah centralised macam ni susah la ckit. Aku sendiri tak tau kena Bahagian aku jer yang sejuknya bagai nak gila.. Bahagian lain yang datang menjenguk mesti kata
"sejuknya tempat kau orang.. Tempat kitorang kena pasang kipas lagi.."
Emm.. Itulah dia.. Padahal sebelum kami berpindah ke sini, jabatan yang pernah menduduki tempat ini menyatakan bahagian ini adalah bahagian paling panas antara tgkat2 yang lain..
Kedengaran dah ada orang yang bersin.. Tapi hari ini memang pelik. Di luar sana tak hujan dan tak mendung tapi sejuk di pejabat ni rasa cam lain macam. Kaki aku dah start beku dan nak pakai stonin ok.. Chow cincau..
Share: