Thursday, December 22, 2011

Buku hijau: Berderainya hati yang br sembuh

Salam..

Semalam aku mengamuk kat dia sebb dia letak gambar perempuan yang dia jatuh cinta tu kat handfon dia. Hati yang hancur kembali setelah aku cuba utk mencantumkannya kembali. Aku kesedihan. Aku tak dapat berfikir dgn betul. Pd masa tu aku rasa nak terjun daripada kereta. Hanya ucapan maaf yang lahir dari mulut.. Keadaan menjadi diam. Hati aku berombak hanya perasaan marah meluap2.. Akhirnya airmata mengalir tanpa henti.. Dia hanya mendiamkan diri.. Aku rasa mcm nak belasah jer dia pada ms itu tp aku berada dalam keadaan yang amat lemah.
Mulut tak berhenti-henti bertanya. Kenapa dia mesti mengejar benda yang xpasti sedangkan aku masih disisinya sebagai isteri. Kenapa mesti nak sakitkan hati aku. Berhambur tangisan dengan pertanyaan tapi dia hanya mendiamkan diri.. Buat aku bertambah sakit hati.. Tahu tak dia yang aku selalu. Membina harapan untuk membina semula kebahgiaan kami. Setiap hari aku berdoa supaya kami dapat kekalkan kerukunan rumah tangga kami. Agar aku dapat memilikki semula hatinya. Nampaknya usaha aku sia-sia. Tiada apa yang berubah.. Aku benci kecewa. Kalau dulu aku kecewa aku akan buang terus segalanya. Aku akan lupan si penyebab kecewa dan mulakan hari baru. Tp dia suamiku.. Bagaimana harus aku tinggalkannya. Dugaan hati ini sangat pedih buatku. Aku tak mampu menahan dugaan tuhan ini. Lagi yang aku tak sanggup si perempuan siap bgtau dah sampai rumah lagi. Kerana geram aku balas dengan kata-kata yang agak kasar. Puas hati aku.. Kemudian handfon tersebut berbunyi. Aku tau mesti perempuan itu. Tapi dia terus mematikan telefon..
Sampai dirumah ibuku aku terus kaku. Lemah rasa lutut ini untuk melangkah. Dia turun dan mengambil barang utk dibawa masuk. Aku hanya terus duduk di seat kereta.. Dia memujuk aku masuk sambil mengambil semua barang2 tadi.. Aku bergerak masuk dan terus bertemu dgn anakku. Mukanya tidak sedikit pun aku pandg.. Aku memeluk anakku terus ku heret ke tingkat atas.. Sedang aku melayan mereka, suamiku memanggil dr muka pintu bilik. Kalau ikutkan malas aku nak layan.. Tapi oleh kerana abgku ada di situ aku ikutinya ke bilik sebelah. Turut sama anak kecilku. Dia menutup dan kunci pintu. Aku hanya menunduk sambil melayan anakku. Tanpa disedari air mata ini mengalir laju.. Aku hanya sedar bila anakku mengesat airmata dipipiku.. Aku menunggu aper yang mahu diperkatakan..
"Abg tau abg salah.. Abg minta maaf. Abg pilih sayang..Abg tanak dia.. Abg tanak istana kita hancur.."
Hanya airmata yang menjadi saksi..
Sent by Sleppar from BlackBerry® Smartphone
Share: