Tuesday, February 18, 2014

Pasrah dan Redha

السلام عليكم ورحمة الله

Aku tak tahu la.. Tapi walaupun aku rasa semuanya dah selesai.. Tapi aku masih rasa beban dalam dada ni. Ini semua gara2 janji yg aku buat tak lama. Kenapala masa itu pemdek sgt akal aku ni.. Aku pernah janji, yg aku berikan apa yang sang suami tak dapat semasa dia bersama aku.. Aku tahu aku kahwin dengannya xbermajlis, xbersanding. Aku pernah berjanji kalau ada perempuan yg lebih baik dari aku yang ingin kan dia. Aku akan lepaskan sang suami. Demi kebahgiaannya. Aku nakkan dia rasa apa yang dia tak dapt rasa sebelum ni.. Kenapalah aku tak ingat semua ni..?? Aku rasa bersalah sekarng ni.. Perlukah aku lepaskan dia..??
Aku sayangkan dia.. Aku sayangkan sang suami.. Tetapi dia jumpa yg lebih baik. Aku patut biarkan dia pergi. Patutkah aku bagitau si suami.. Ini janjiku.. Semua ni.. Semua ni buat aku buntu.. Aku sayangkan keluarga aku terutamanya anak-anak. Tetapi aku ingin kan suamiku bahagia.. Tak tenteram rasanya hati ini. Aku buntu. Aku tahu ini semua. Berpunca dari aku sendiri. Aku tak punya keyakinan diri. Aku terasa terancam. Itu sebab aku tak mahu jadi org ketiga.
Akhirnya aku beritahu juga pada sang suami. Aku ingin berjumpa dengannya. Aku ingin serahkan sang suami dalam jagaannya. Aku berundur. Aku ikhlas melepaskan suami padanya. Itu yg ku sampaikan kepada suami. Kerana aku meminta tanpa bersemuka. Aku tidak pasti apa reaksi sang suami. Cuma dia akan aturkan perjumpaan dgn sang pecintanya. Aku sedikit sedih tetapi lega. Aku ingin melihat apa yg akan jadi. Aku pun tak jangka apa-apa. Aku hanya ingin tahu.. Yang aku pasti, dia pasti leboh baik dari aku. Aku sebenarnya pun tanak pertahankan apa-apa. Semua beraerah pada Allah. Kemusnahan telah pun berlaku. Terpulanglah kepada pemimpinnya sama ada membina semula dengan lebih baik atau mencari kerajaan lain yg lebih baik untuk ditakluki. Aku tahu perjalananan ini akan menjadi lebih pahit dan sakit. Aku pun tak tahu, sampai mana aku boleh bertahan. Sekarang pun aku banyak habiskanasa dengan bermenung. Tidur tapi tidak lena. Makan tapi tak selera. Asal lalu kat tekak, semua rasanya sama.. Rasa pahit peria.. Aku harap sangat ada yang sudi mendengar rintihan aku ini. Pujuk diriku, tenangkan diriku, berikan aku kekuatan..
Inilah Kasihku: @sleppar
Share: