Thursday, February 13, 2014

Peritnya seorg manusia

السلام عليكم ورحمة الله

Dua harini adalah hari yang paling perit dalam hidup aku. Walaupun aku patah hati tapi aku masih cuba untuk mengatasinya. Aku tak sangka akhirnya suami aku faham apa yang sebnarnya terjadi. Aku pun bukan nak salahkan dia dan tak mengaku salah apa yang telah terjadi tetapi perkara-perkara macam ni boleh diselesaikan. Aku kadang-kadang rasa terpinggir dengan dunia. Rasa macam hidup dalam hutan pun ada. Kebanyakkan orang ada sahabat baik yang boleh dihabiskan masa bersama. Macam aku dunia aku hanya suami dan anak-anak. Kalau diorg takda sunyilah dunia aku. Kerja tak menjamin akan cuba memahami keadaan kita hanya keluarga yang selalu prihatin terhadap kita.
Semalam, pepagi butalagi sistem dah buat hal.  Tak boleh pula nak tarik data. Bengong punya server aku bakar baru tahu.  Sampai tengahari baru ok. Itu pun lepas restart server data. Aku geram betul ngan ghafar ni. Daripada pagi aku bagi tau dia suruh restart server tu, dia tanak. Satu network digodeknya. Kalau tak awal-awal lagi dah settle masalah. Masalah juga tu sebab tak tau apa masalah sebenar server sampai jadi camtu. Sebab  bukan semua application effect. Sesetengah  yang effect. Banyak lagi yang aku kena korek. Teknologi ni bergerak terlampau laju sampai aku tak sempat nak kejar.

Pagi ni, aku datang lambat seminit. Penat aku kejar train. Kalau si suami tak ada sekarang ni aku malas bawa kereta. Baik aku naik train jer sebab ada drebar. Jadi tak payah nak fikir jammed. Tak payah nak fikir orang bawa kereta macam sial. Bila ditanya-tanya memang encik suami ada seseorg dihati (maknanya  orang lainla). Jadi aku pun tak terkejut sangat. Dulu pun macam ni juga, sampai aku maki-maki budak tu. Kesian dia. Yang kali aku tak buat camtu la. Kalau boleh, aku malas jumpa dia. Suami aku nak kawin, kawinlah. Yang penting lepaskan aku. Orang akan kata kenapa tak nak bermasu, lelaki kan boleh kawin empat. Bukan masalah bermadu atau berkongsi kasih. Pada tahap usia ni, aku dah malas nak fikir masalah yang tak sudah-sudah. Pada aku masalah ada jalan penyelesaiannya. Kalau aku terus bersama dengan suami dan madu. Aku dapat rasakan masalh yang lebih besar akan datang. Jadi aku tanak cari masalah. Biar jer diorg bahagia, dan aku bahagia dengan dunia aku. Aku pun sekarang ni pun tanak fikir langsung. Kalau takda jodoh, tak adala. Aku pun tanak tunggu dan ranapkan hidup aku. Aku nak kejar apa yang aku takda sekarang ni. Aku dah tak berharap sekarang ni. Orang tak hargai apa yang aku korbankan buat apa aku nakk peningkan kepala. Baik aku tumpu pada diri aku sendiri.. Hutang ni bila la  nak habis bayar.. huhuhuhuhu..                     
Inilah Kasihku: @sleppar
Share: