Sunday, June 20, 2010

~~..sLOT pENgUcAPAN aWAM..~~

Memang induksi ini satu penyeksaan bagi aku. Aku dengan anak-anak aku tak pernah berpisah dari sebegini lama. Paling lama pun 2 hari. Tapi ini memang menyeksakan. Tapi disebalik semua itu. Kadang Tenggelam dengan kemeriahan kursus ini. Lagi-lagi bila bersama dengan pakcik dan makcik yang agak sporting. Rasa terubat ckit. Budak ofis plak tak yah cakap. Perangai diorang yang memang aku dah masak. Tak payah nak eloborate lagi. Dalam induksi ini ada satu slot penhgucapan awam. Masa aku post artikel ini aku dah pun selesai pengucapan awam. Tak seperti yang aku harapkan. Tapi boleh la.. Naik pucat satu badan. Sampai tangan aku tak bersarah masa itu. Nervous tak yah cakap. Aku pun tidak mengagak sebegitu rupa. Azrul plak menambah petrol dalam api. Dah la aku nervous. Makin tak berdarah la aku..
Peserta diberi masa 5 minit.

Paling yang tak akan ku lupakan ialah ketukan gelas.. Jadi bila dah tamat ramai yang akan ketuk gelas. Aku pun kena gak.. Yerla bila dah ada kat depan terbawa-bawa pulak.. Pn linda(ketua unit aku) paling kelakar.. Yerla dia berucap lebih dari lima minit. Lepas tuh orang dah ketuk gelas dan tepuk tangan.. Dia sambung lagi ucapannya... Mana tak jadi bahan.. semua orang gelak.. Ada juga yang ketuk gelas main lagu hindustan.


Assignment group mengingatkan aku zaman belajar di UiTM dulu. Buku Rujukan bersepah-sepah dan semua sibuk buat preparation untuk presentation. Kalau masa blajar esok nak hantar hari ini baru terhegeh-hegeh nak hantar. Tapi kat sini diorg dah siapkan awal-awal.
Yang tak menariknya tempat ni takda tempat nak bersukan. Itupun kalo dah rajin bolehla pergi berlari dekat taman perumahan kat blakang ni. Indoor arena ada tapi tak feella. JAdi akhirnya aku buat keputusan untuk memerap jer.
Apapun walau aku menghadapi jiwa kaco pada ketika dan saat ni. Aku terpaksa menghadapinya dengan tabah ala.. 5 6 hari jer lagi.


Muka Comot Hana.. muahahahahaha
Share: